
23 Srp Headhunting mi dává příležitost potkávat se se skvělými lidmi
Hledáte nové kolegy? Schopných lidí je kolem nás spousta, jenom je často nevidíme. Nebo na ně neumíme zacílit. Možná proto je většina aktivit v recruitmentu tak zoufale neefektivních. A proto já preferuji přímé vyhledávání, headhunting.
HR marketing funguje v zajetých kolejích. Hledáte-li nového kolegu či kolegyni, nejspíš využijete pracovní portály, personální agentury, sociální sítě, nabídka samozřejmě putuje i na úřad práce. Následuje smršť lepších, horších i úplně pitomých životopisů a série náborových pohovorů, kde se každý snaží být někým úplně jiným, než ve skutečnosti je. Jde o proces zdlouhavý s nejistým výsledkem, zvlášť když hledáte konkrétního člověka a máte jasnou představu o tom, jak by měl vypadat. Proto mám ráda executive search, neboli – buďme moderní – headhunting.
Headhunting je metoda, kdy na konkrétní pozici hledáte konkrétního člověka přímo. Vyjasníte si, jaké konkrétní požadavky na danou pozici máte, jaké představy by měl nový kolega splňovat. Nehoníte se za davy, ale za vhodnými lidmi. Dnes není důležitá kvantita, ale kvalita. Vytipujete si a oslovíte konkrétního vhodného kandidáta, fajn na doporučení. Můžete si dát spolu kafe, udělat si na sebe čas a normálně si popovídat. Lidsky, jak to bylo normální dříve.
Headhunting je totiž úžasný způsob, jak dlouhodobé vztahy budovat, a díky tomu najít kolegy a kolegyně přesně takové, jaké si v teamu přejete. Protože jen dobře sestavený team spokojených lidí dokáže táhnout za jeden provaz a dosahovat dobrých výsledků.
Za léta praxe vím, že spěchat se nevyplácí a dlouhodobé kvalitní vztahy jsou mnohem lepší než ty krátkodobé. A že na dobrého kolegu se vyplatí čekat, investovat čas do jeho hledání a budování vzájemného vztahu.
Myšlenka na změnu – změnu zaměstnání nevyjímaje – často zraje delší dobu.