15 + 1 dobrých rad, jak lépe telefonovat - www.bonusialife.cz
16652
single,single-post,postid-16652,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

15 + 1 dobrých rad, jak lépe telefonovat

eva-sobotkova-bonusia-049-1000

30 Srp 15 + 1 dobrých rad, jak lépe telefonovat

Telefonování je soubor návyků. Rutina, něco jako sportovní činnost, kterou děláme běžně. Automatický proces. Tady je 16 rad, jak toto umění lépe zvládnout.

  1. Vyhraďte si na telefonování svůj pravidelný čas, nejlépe každý den vždy ve stejný čas. Klíčem k úspěchu je získat na telefonování návyk, orientovat se na pravidelnou aktivitu, nikoliv výsledek. Ten se časem dostaví.
  2. Vnímejte telefonát nikoliv jako nutné zlo, ale velmi perspektivní komunikační kanál. Má totiž velkou informační hodnotu.
  3. Při telefonátu se snažte okamžitě získat zpětnou vazbu. Snažte se jí vždy porozumět, vyhodnotit a také využít.
  4. Mějte na paměti, že Váš čas je drahý a Vaše cenné zkušenosti nejsou vhodné vhodné pro každého! Nepřesvědčujte ty, kteří nechtějí poslouchat a být přesvědčeni!
  5. Lidé se změnili. Jsou zkušenější, reaguji jinak než dříve. Nerozhodují se hned, chtějí vědět, proč voláte právě jim. Řekněte jim to.
  6. Neveďte monology, ty nikoho nezajímají.
  7. Vtáhněte volaného do konverzace. Pokud se vám to podaří, máte napůl vyhráno. Naslouchejte a nechejte druhou stranu reagovat, zapojovat se do hovoru, pak nehrozí, že by hovor skončil dříve, než pořádně začal. Budovat vztah není lehké, o to víc, pokud se jedná o klienta nového.
  8. Klientovi nic nenuťte. Telefonát by neměl být nabízecí, ale zjišťovací! Pokud klientovi nic nenutíte, jen zjišťujete jeho postoj či názor, nemůžete být odmítnuti!
  9. Pamatujte, že pokud si máte s klientem co říct po telefonu, budete si o to víc rozumět na osobní schůzce.
  10. Snažte se o svém protějšku dozvědět co nejvíce informací. Nebudete mu pak zbytečně nutit věci, které nepotřebuje a nevyužije! Vašemu hovoru to dá smysl.
  11. Dbejte na intonaci svého hlasu. Volaný si na Váš hlas musí zvyknout, naladit se na něj.
  12. Představte se až ve druhé větě, kdy už Vás volaný vnímá naplno.
  13. Dodržujte strukturu telefonátu. Správně rozfázujte a načasujte jednotlivé části hovoru, protože každá z nich má svůj význam.
  14. Snažte se porozumět mentalitě klientů ve Vaší cílové skupině, protože u nich naleznete společné rysy. Například řemeslníci, lidé pracující „rukama“. Lehce pak na otázku „Co po mě chcete?“ odpovíte, že jen chcete, aby měl příjem, i když si ty ruce zraní! A to už přece dává smysl.
  15. Zbavte se stresu a strachu z telefonování. Možná najdete novou motivaci a chuť zkusit to jinak!
  16. Rada závěrečná: dodržujte etické principy. To platí vždy a všude, v telefonu rovněž, zdaleka to však není v dnešním světě samozřejmostí.

 

Pokud se o správném telefonování chcete dozvědět více, doporučuji k přečtení knihu “Jak uspět při obchodním telefonování” Miroslava Prince. Najdete v ní nejen inspiraci k oslovení nových klientů, ale také konkrétní skripty a příklady telefonních hovorů. Několik výtisků máme v kanceláři k dispozici k zapůjčení.

Poznámka: Miroslav Princ je lektor, poradce a majitel úspěšné firmy TOP PORADCE s.r.o., specializující se na obchodní telefonování. V prostorách BONUSIA centra ve Valašském Meziříčí před časem proběhl workshop s Miroslavem Princem na téma správného telefonování, určený pro poradce BONUSIA.

Eva Sobotková
eva.sobotkova@bonusia.cz